Bc. Kateřina Kmínková

Master's thesis

Konstruktivistické pojetí výuky na druhém stupni základní školy

Constructivist conception of teaching at the second stage of primary school
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na konstruktivistické pojetí výuky na druhém stupni základní školy. Sleduje, jakým způsobem jsou aplikovány konstruktivistické metody ve výuce a jaký vliv mají na učení a motivaci žáků. Teoretická část práce přináší přehled konceptů konstruktivismu a jeho klíčových principů. Empirická část analyzuje konkrétní výukové situace, hodnotí účinky konstruktivistického přístupu …more
Abstract:
The thesis focuses on the constructivist approach to teaching at the second level of elementary school. It examines how constructivist methods are implemented in teaching and their impact on students' learning and motivation. The theoretical part provides an overview of constructivism concepts and its key principles. The empirical section analyzes specific teaching situations and evaluates the effects …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 12. 2023

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jitka Novotová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kmínková, Kateřina. Konstruktivistické pojetí výuky na druhém stupni základní školy. Liberec, 2023. diplomová práce (Mgr.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická