„Hodiny“ Michaela Cunninghama - překlad a analýza – Mgr. Jana Peštová
Mgr. Jana Peštová
Bachelor's thesis
„Hodiny“ Michaela Cunninghama - překlad a analýza
Michael Cunningham’s “The Hours” - Translation and Analysis
Abstract:
Bakalářská práce „„Hodiny“ Michaela Cunninghama - překlad a analýza“ se zabývá překladem a analýzou vybraných kapitol knihy The Hours od Michaela Cunninghama. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: praktické, která poskytuje vlastní překlad a teoretické, jež se zabývá analýzou tohoto překladu a jeho srovnání s oficiálním českým překladem PhDr. Miroslava Jindry.Abstract:
Thesis “Michael Cunningham’s “The Hours” - Translation and Analysis” deals with translation and analysis of the selected chapters of The Hours by Michael Cunningham. It is divided into two main parts - practical which provides the new translation and theoretical that is concerned with analysis and comparison to the official translation.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lh57o/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Martin Němec, Ph.D.
- Reader: PhDr. Tamara Váňová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Problematika lexikální ekvivalence v překladu dětské literatury na příkladu díla Marcina Mortky
Kristýna Schubertová -
Analysis of Lexical Units in Bohumil Hrabal's prose
Tereza Heřmanová -
Internationalisation of Higher Education under the Microscopic Lens of Conversation Analysis: An empirical account of participant orientations to language in a Czech EMI context
Magdalena HANUSKOVÁ -
Násilí na učitelích ze strany žáků - jeho souvislost s interakčním stylem učitele
Monika Čechová -
Autonomie, struktura, zapojení: vztah interpersonálního stylu vedoucího práce k motivaci a prožitku flow u studentů
Hana Nováková