Prodavačka - zákazník: příběh o vyjednávání moci v nadnárodním potravinovém řetězci – Bc. Petra Renčová
Bc. Petra Renčová
Master's thesis
Prodavačka - zákazník: příběh o vyjednávání moci v nadnárodním potravinovém řetězci
Cashier - Customer: the story of power-negotiation in a global supermarket
Abstract:
The aim of the master thesis is to focus on negotiation of power relations during interactions between shop assistants and customers in an international supermarket chain and which features may exert an influence on these interactions. Moreover, the master thesis shows possible perception of a shop assistant from customer´s point of view, perceiving different representations of the role of a shop assistant …moreAbstract:
Cílem diplomové práce je přiblížit, jakým způsobem se uskutečňuje vyjednávání vztahů moci v rámci interakce prodavačky a zákazníka v nadnárodním potravinovém řetězci a jaké aspekty mohou mít vliv na směrování této interakce. Práce přibližuje možné nahlížení zákazníka na roli prodavačky, vnímaní dílčích rolí jako služky, gatekeepera, poločlověka-polorobota a zpovědníka. Prostor prodejny (materiální …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/guaaz/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2019
- Supervisor: M.A. Irena Kašparová, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Pavel Pospěch, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
RENČOVÁ, Petra. \textit{Prodavačka - zákazník: příběh o vyjednávání moci v nadnárodním potravinovém řetězci}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2019. Available from: https://theses.cz/id/n7dvwe/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Sociology / Sociology
Theses on a related topic
-
Adolescents’ social interactions with online acquaintances
Vojtěch Mýlek -
Social interactions in coworking spaces: Case Study of Prague-based coworking spaces
Zhanna Pavlova -
The power of social interactions as a tool to influence the development of creativity among professional groups in coworking spaces in Prague
Lizaveta Shut -
Moc/ne-moc
Daniela Boková -
Otázka původu veřejné moci jako služby obecnému blahu. S přihlédnutím k dílu Jakuba S. Trojana "Moc víry a víra v moc"
David KLÍMA -
Moc a rezistence v období normalizace: případ jógové praxe v Československu
Nicole Creweová -
Moc krásy a tvorba erotického kapitálu pomocí kosmetického průmyslu
Daria Bazhenova -
Moc výkonná a její postavení v ústavním systému
Petr Moravec