Mgr. Jan KUPKA

Advanced ('rigorózní') thesis

UMĚLÁ INTELIGENCE A DIDAKTIKA FYZIKY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY

ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND DIDACTICS OF PHYSICS FOR SECONDARY SCHOOLS
Abstract:
Cílem práce je nabídnout orientaci v problematice umělé inteligence, představit přehled iniciativ, které pomáhají zapojení umělé inteligence do výuky a představit vlastní výzkum použitelnosti velkých jazykových modelů při řešení dílčích úkolů v rámci didaktiky fyziky.
Abstract:
This thesis aims to provide an overview of artificial intelligence (AI), present initiatives for integrating AI into teaching, and explore the applicability of large language models (LLMs) to solving physics didactics subtasks.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 11. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KUPKA, Jan. UMĚLÁ INTELIGENCE A DIDAKTIKA FYZIKY PRO STŘEDNÍ ŠKOLY. Plzeň, 2023. rigorózní práce (RNDr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta aplikovaných věd

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta aplikovaných věd
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/