Instruktivní klavírní literatura 20. století – Mgr. Magda Zichová, Ph.D.
Mgr. Magda Zichová, Ph.D.
Doctoral thesis
Instruktivní klavírní literatura 20. století
Instructive Piano Literature of the 20th Century
Abstract:
Disertační práce se zabývá hudebně teoreticko-pedagogickou interpretací vybraných sbírek instruktivní klavírní literatury 20. století. Jejím cílem je rozdělit tuto širokou oblast do několika skupin skladeb vykazujících podobné rysy. Těmito skupinami jsou: 1/ instruktivní klavírní literatura respektující jazyk hudby 20. století, 2/ instruktivní klavírní literatura ovlivněná klasicko-romantickým hudebním …moreAbstract:
The doctoral thesis deals with a musical theoretical-pedagogical interpretation of chosen collections of instructive piano literature of the 20th century with the aim to divide this wide area into several groups of compositions showing the similar features. These groups are: 1/ instructive piano literature respecting the music language of the 20th century, 2/ instructive piano literature influenced …moreKeywords
instruktivní klavírní literatura hudebně teoreticko-pedagogická interpretace hudební jazyk 20. století klasicko-romantické hudební myšlení jazz populární hudba metodika klavíru repertoár žáků ZUŠ instructive piano literature musical theoretical-pedagogical interpretation music language of the 20th century classical-romantic musical thinking popular music piano methodology repertoire of pupils at music schools
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 11. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mqei7/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2013
- Supervisor: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
- Reader: prof. Michal Košut, Ph.D., prof. Jiří Doležel
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Specialization in Pedagogy / Musical Theory and Pedagogy
Theses on a related topic
-
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová -
Songs and Music in Teaching English at Lower Secondary Schools
Ráchel TOMEŠOVÁ -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Use of music in English language lessons with pupils diagnosed with ADHD and Dyslexia
Magdaléna Holbová -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová