Motivation der Schüler im Fremdsprachenunterricht an den Gymnasien in der Tschechischen Republik und in Österreich im Vergleich – Bc. Magda Popelková
Bc. Magda Popelková
Diplomová práce
Motivation der Schüler im Fremdsprachenunterricht an den Gymnasien in der Tschechischen Republik und in Österreich im Vergleich
Students' motivation in foreign language lesson at grammar schools in comparison to the Czech Republic and Austria
Abstract:
This diploma thesis deals with Students' motivation in foreign language lesson at grammar schools in comparison to the Czech Republic and Austria. Thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with the didactics of foreign language. I also focus on the teaching of a foreign language and forms of motivation. The practical part includes and evaluates the results …víceAbstract:
V diplomové práci se zabývám motivací žáků v hodinách cizího jazyka na gymnáziích v České republice a v Rakousku ve srovnání. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí – teoretické a praktické. V teoretické části se věnuji didaktice cizího jazyka. Dále se zaměřuji na výuku cizího jazyka a na formy motivace. V praktické části vyhodnocuji výsledky na základě získaných dotazníků z obou zemí. Cílem práce …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 14. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/kieyl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 6. 2013
- Vedoucí: PhDr. Anna Marie Halasová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
POPELKOVÁ, Magda. \textit{Motivation der Schüler im Fremdsprachenunterricht an den Gymnasien in der Tschechischen Republik und in Österreich im Vergleich}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2013. Dostupné z: https://theses.cz/id/n8irrs/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková