Analýza procesu diagnostiky u jedinců s lehkým mentálním postižením – Bc. Kateřina Šimčíková
Bc. Kateřina Šimčíková
Master's thesis
Analýza procesu diagnostiky u jedinců s lehkým mentálním postižením
Analysis of diagnostic process of children with mild intellectual disability
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou procesu diagnostiky jedinců s lehkým mentálním postižením. Teoretická část práce definuje pojem mentální postižení, jeho etiologii, klasifikaci a popis jednotlivých stupňů mentálního postižení, se zaměřením na lehké mentální postižení. Dále se věnuje speciálně pedagogické diagnostice u jedinců s lehkým mentálním postižením a charakteristice institucí podílejících …moreAbstract:
The thesis deals with diagnostic process of pupils with mild intellectual disability. The theoretical part defines the concept of intellectual disability and it focuses on etiology, the classification and the description of various degrees of intellectual disability. Especially is focused on mild intellectual disability. This part also concerns diagnostics of pupils with mild intellectual disability …moreKeywords
diagnostika diagnostický proces lehké mentální postižení dítě s lehkým mentálním postižením Speciálně pedagogické centrum základní škola základní škola praktická diagnostics prosess of diagnostics mild intellectual disability children with mild intellectual disability Special education centre primary school special primary school
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mcojs/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Teaching English to children with mild mental retardation
Eva Janečková -
Teaching English to Lower Secondary School Children with Mild Mental Handicap
Hana VESELÁ -
Přístupy k žákům s lehkým mentálním postižením a přidruženým syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou
Nikola Suchánková -
Postavení žáků s lehkým mentálním postižením v kolektivu žáků v zařízení s nařízenou ústavní nebo ochrannou výchovou
Ladislav Nachlinger -
Psychodidaktická modifikace výuky na 1. stupni ZŠ s ohledem na žáky s lehkým mentálním postižením
Klára MATĚJUSOVÁ -
Faktory ovlivňující efektivitu práce s dítětem s lehkým mentálním postižením
Markéta ŠKOLOUDÍKOVÁ -
Faktory ovlivňující efektivitu práce s dítětem s lehkým mentálním postižením
Markéta ŠKOLOUDÍKOVÁ -
Letní příměstský tábor s integrací jedince s lehkým mentálním postižením
Kateřina ŠEBÍKOVÁ