Teaching English to Pupils from Socially Disadvantaged Background – Bc. Petra Bořková
Bc. Petra Bořková
Diplomová práce
Teaching English to Pupils from Socially Disadvantaged Background
Teaching English to Pupils from Socially Disadvantaged Background
Anotace:
Práce se zabývá výukou anglického jazyka na druhém stupni základní školy u sociálně vyloučených dětí. Teoretická část popisuje pozadí situace v regionu Toužimska, zejména pak vyloučené lokality Dobrá Voda, odkud na ZŠ Toužim dochází děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Postup při identifikaci sociálně znevýhodněného dítěte, role učitele nebo působení neziskové organizace Český západ, to vše je …víceAbstract:
The work focuses on English language teaching at the secondary level of elementary school among socially excluded children. The theoretical part describes the background of the situation in the region of Toužim, especially in the excluded locality of Dobrá Voda, from where children from socially disadvantaged backgrounds attend the Toužim Elementary School. The process of identifying socially disadvantaged …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 2. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vqcyy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 6. 2024
- Vedoucí: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Oponent: M.A. Ailsa Marion Randall
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová