Bc. Tomáš Janík

Bachelor's thesis

Význam segmentace v marketingové strategii podniku

Importance of Segmentation in Marketing Strategy
Abstract:
Bakalářské práce je zaměřena na zhodnocení významu segmentace v marketingové strategii podniku firmy XYZ s. r. o. Teoretická část práce je zaměřena na historický vývoj marketingu, typy marketingových koncepcí, segmentací a přístupu k zákazníkům. V analytické části je provedena analýza vnějšího a vnitřního prostředí podniku a je analyzován stávající marketingový mix. Tato část obsahuje také segmentační …more
Abstract:
Bachelor thesis is focused on appraisal of importance of Segmentation in Marketing Strategy of the company XYZ, Ltd. The theoretical part focused on the historical evolution, the marketing concepts, the segmentation and access to the customers. The analysis of internal and external surroundings of the company and analyzing of existing marketing mix is carried out in the analytical part. This part includes …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 5. 2017
  • Supervisor: Ing. Lukáš Trčka, Ph.D.
  • Reader: RNDr. Alois Vašek, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie Sting