Sára Kotabová

Bachelor's thesis

Význam sponzoringu v alpských disciplínách

The importance of sponsorship in alpine disciplines
Abstract:
Tato bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na definici marketingu a marketingové komunikace. Následně se věnuje sponzoringu, konkrétně sponzoringu ve sportu. V praktické části je zkoumaná firma Don Quiet, která je sponzorskou firmou alpského lyžování v České republice. Pro výzkum byly využity analýzy: SWOT, PEST a Porterova analýza. Cílem práce bylo na základě výsledků navrhnout doporučení …more
Abstract:
This bachelor thesis aims to define marketing and its communication in the theoretical part. Consequently, more attention is paid to sponsorship, more specifically in sports. In the practical part of the thesis, the company Don Quiet, which is closely related to alpine skiing, is exanimated. Analysis used for research are: SWOT, PEST and Porters‘. The goal is to make the flow of sponsorship money more …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2022
  • Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
  • Reader: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní