Analýza segmentace a targetingu v direkt marketingové praxi konkrétního podniku – Ing. Vojtěch Milerský
Ing. Vojtěch Milerský
Bachelor's thesis
Analýza segmentace a targetingu v direkt marketingové praxi konkrétního podniku
An Analysis of segmentation and targeting in direct marketing practices in a particular company
Abstract:
Práce je věnována direct marketingovému nástoji, konkrétně elektronické poště určené k navázání dialogu se zákazníkem. První část práce je zaměřena na zkoumání nástrojů přímého marketingu, postupně se však orientuje výhradně na elektronickou formu komunikace a s ní související segmentaci zákaznických skupin dle daného prostředí. Druhá část práce zkoumá existující data a metody využívané v praxi pro …moreAbstract:
The thesis is dedicated to direct marketing tools, mainly electronic mail to set up a direct dialogue with the customer. The first part is focused on exploring direct marketing tools in general, but gradually is focused exclusively on electronic forms of communication and related segmentation of customer groups. The second section examines data and methods used in practice for the company. The aim …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/xihne/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2014
- Supervisor: PhDr. Petr Váňa
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MILERSKÝ, Vojtěch. \textit{Analýza segmentace a targetingu v direkt marketingové praxi konkrétního podniku}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2014. Available from: https://theses.cz/id/nd4l27/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Integration of Voice of Customer into Customer Experience Measurement
Lucie Šperková -
Customer web behavior analysis using offline transaction data
Lukáš Wojnar -
Vliv vstupních informací na zákazníkem vnímanou hodnotu produktu (Customer perceived value)
Eva Dvořáková -
Customer lifetime value
Jakub Bendula -
Vybrané nástroje direct marketingu v komunikaci se zákazníkem
Miloš Hašek -
Direct Marketing (Přímá a obousměrná komunikace se zákazníkem)
Jan Šnajdr -
Výzkum efektivnosti procesů řízení vztahů se zákazníky v současném konkurenčním prostředí maloobchodních řetězců se značkovou kosmetikou se zaměřením na stabilizaci pozice společnosti
František Řiský -
Direct marketing jako cesta přímého kontaktu se zákazníky ve společnosti Chartis Europe
Daniela Mikšaníková