Lucie Železná

Bachelor's thesis

Spotřebitelské chování v kontextu společenské odpovědnosti podniku

Consumer behaviour in the context of corporate social responsibility
Abstract:
Práce se zabývá studiem spotřebitelského chování v kontextu společenské odpovědnosti podniku. K analýze spotřebitelského chování byl využit kvantitativní výzkum, konkrétně metoda conjoint analýza. Ukazatelem společenské odpovědnosti byl vybrán koncept fair trade, který splňuje určité sociální, ekonomické a ekologické standardy, ale především zajišťuje pěstitelům férové podmínky. Modelovým produktem …more
Abstract:
This thesis deals with the study of consumer behaviour in the context of corporate social responsibility. Quantitative research was used to analyze consumer behaviour, precisely the method of conjoint analyses. The concept of fair trade was chosen as an indicator of social responsibility, which meets specific social, economic and ecological standards, but above all, ensures appropriate conditions for …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2021
  • Supervisor: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
  • Reader: Ing. Radmila Štangová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta