Spotřebitelské chování v kontextu společenské odpovědnosti podniku – Lucie Železná
Lucie Železná
Bachelor's thesis
Spotřebitelské chování v kontextu společenské odpovědnosti podniku
Consumer behaviour in the context of corporate social responsibility
Abstract:
Práce se zabývá studiem spotřebitelského chování v kontextu společenské odpovědnosti podniku. K analýze spotřebitelského chování byl využit kvantitativní výzkum, konkrétně metoda conjoint analýza. Ukazatelem společenské odpovědnosti byl vybrán koncept fair trade, který splňuje určité sociální, ekonomické a ekologické standardy, ale především zajišťuje pěstitelům férové podmínky. Modelovým produktem …moreAbstract:
This thesis deals with the study of consumer behaviour in the context of corporate social responsibility. Quantitative research was used to analyze consumer behaviour, precisely the method of conjoint analyses. The concept of fair trade was chosen as an indicator of social responsibility, which meets specific social, economic and ecological standards, but above all, ensures appropriate conditions for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zq7rs/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2021
- Supervisor: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
- Reader: Ing. Radmila Štangová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽELEZNÁ, Lucie. \textit{Spotřebitelské chování v kontextu společenské odpovědnosti podniku}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2021. Available from: https://theses.cz/id/ne6aif/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia