Veronika Klierová

Master's thesis

Marketingová strategie Státního zámku v Ploskovicích

Marketing strategy of the Ploskovice Chateau
Abstract:
Diplomová práce představuje marketingovou strategii pro národní kulturní památku Státní zámek Ploskovice. Teoretická část se zabývá rolí kultury v cestovním ruchu v České republice, a tedy kulturním cestovním ruchem. Zmíněno je historické pozadí kulturního cestovního ruchu, ale jsou i uvedeny statistiky týkající se kultury v ČR. Dále je vymezen arts marketing- marketing kulturního dědictví. Je nastíněna …more
Abstract:
This diploma thesis presents a marketing strategy for the national cultural monument Ploskovice Chateau. The theoretical part deals with the role of culture in tourism in the Czech Republic, and thus cultural tourism. The historical background of cultural tourism is mentioned, as well as statistics concerning culture in the Czech Republic. Furthermore, arts marketing is defined. The thesis outlines …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2021
  • Supervisor: Zuzana Kvítková
  • Reader: Jiří Vaníček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82733