Teaching English as a Foreign Language to Students with Learning Difficulties – Ing. Andrea Holešinská, Ph.D.
Ing. Andrea Holešinská, Ph.D.
Bakalářská práce
Teaching English as a Foreign Language to Students with Learning Difficulties
Teaching English as a Foreign Language to Students with Learning Difficulties
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá problémy žáků, které se objevují při studiu cizího jazyka. V práci jsou analyzovány výukové metody, které mohou žákům usnadnit proces osvojování si cizího jazyka, resp. angličtiny. V této souvislosti se vychází z poznatků (výukových metod) používaných při výuce žáků se specifickými poruchami učení, které se jeví jako vhodné prostředky k eliminaci problémů žáků začínajících …víceAbstract:
The bachelor thesis deals with the difficulties of young learners with mastering a foreign language (English) in terms of analyzing and providing teaching methods that can improve and encourage young learners to acquire English as a foreign language. A certain stress is laid on teaching process and methods that should be used when teaching young learners with learning disabilities.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 6. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/j7v44/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2006
- Vedoucí: Dr. Rita Chalmers Collins
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství cizích jazyků pro základní školy - angličtina
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová