Bc. Tomáš Zajíček
Master's thesis
Determinanty etického nakupování
Determinants of Ethical Consumerism
Abstract:
Tato práce si klade za cíl představit hlavní determinanty etického nakupování čokolády a na základě výsledků vytvořit doporučení výrobcům a prodejcům etické čokolády. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy etická spotřeba a spotřebitel, teorie odůvodněného a plánovaného jednání, Fair-Trade a etické nakupování čokolády. V metodické části je představena metodika výzkumu a jsou položeny výzkumné otázky …moreAbstract:
The aim of this thesis is to present the main determinants of ethical chocolate purchasing and to make recommendations for ethical chocolate producers and sellers based on the results. In the theoretical part, the concepts of ethical consumption and consumer, the theories of reasoned action and planned behaviour, Fair-Trade and ethical chocolate buying are explained. In the methodological part, the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cdn5q/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Simona Činčalová, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić