Smyslový marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR – Kateřina Bilinová
Kateřina Bilinová
Bachelor's thesis
Smyslový marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR
Sensory marketing and its perception by consumers in Czech Republic
Abstract:
Tato práce se zabývá smyslovým marketingem a je rozdělena do tří částí. První část se zaměřuje na spotřebitelské chování, rozhodovací proces, faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu, emoce a smyslové vnímání. Druhá část práce obsahuje dotazníkové šetření, jehož cílem je odpovědět na výzkumné otázky a analýzu dat. Třetí část práce obsahuje návrhy a doporučení plynoucí z dat získaných z výzkumu.Abstract:
This thesis is about sensory marketing and is devided into three parts. First part focuses on consumer behaviour, decision making process, factors affecting consumer behavior, emotions and sensory perception. Second part of the thesis contains survey, whose goal is to answer research questions and data analysis. Third part of the thesis contains suggestions based on data aquired from the survey.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/d5mmn/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 5. 2024
- Supervisor: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Margaréta Nadányiová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BILINOVÁ, Kateřina. \textit{Smyslový marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR}. Online. Bachelor's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2024. Available from: https://theses.cz/id/nl8ztn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Marketing comunication / Marketing comunication
Theses on a related topic
-
Sensory marketing and the cross modal correspondences: The effect of product colour on the perception of product odour
Adriana Starostová -
Smyslový a emoční marketing.
Petra Mendlíková -
The Impact of Digital Marketing on Consumer Behavior in the Modern World
Ariyo Simeon Adebayo -
Impact of greenwashing (marketing) on consumer behavior
Stephanie Aduku -
Online marketing communication and Consumer behavior at Dhathri Ayurveda Pvt. Ltd.
Visakh Raj -
Marketing and Consumer Behavior
Tamerlan Karimli -
Marketing and Consumer Behavior; The Impact of Branding
Ali Karimli -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva