Kateřina Bilinová

Bachelor's thesis

Smyslový marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR

Sensory marketing and its perception by consumers in Czech Republic
Abstract:
Tato práce se zabývá smyslovým marketingem a je rozdělena do tří částí. První část se zaměřuje na spotřebitelské chování, rozhodovací proces, faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu, emoce a smyslové vnímání. Druhá část práce obsahuje dotazníkové šetření, jehož cílem je odpovědět na výzkumné otázky a analýzu dat. Třetí část práce obsahuje návrhy a doporučení plynoucí z dat získaných z výzkumu.
Abstract:
This thesis is about sensory marketing and is devided into three parts. First part focuses on consumer behaviour, decision making process, factors affecting consumer behavior, emotions and sensory perception. Second part of the thesis contains survey, whose goal is to answer research questions and data analysis. Third part of the thesis contains suggestions based on data aquired from the survey.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 5. 2024
  • Supervisor: doc. JUDr. Ing. Jana Majerová, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Margaréta Nadányiová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.