Marek Šindelka
Bakalářská práce
Film jako organismus a jako stroj
Film as an organism and as a machine
Anotace:
AbstraktPráce se zaměřuje na srovnání teoretických přístupů Sergeje Ejzenštejna, Dzigy Vertova a Andreje Tarkovského, coby tří zcela odlišných pozic na škále mezi organickým a mechanickým filmem. Každá tato pozice má svou specifickou temporalitu, vycházející především ze zvolené střihové metody tvůrců: Ejzenštejnova dialektická montáž pracující v modu "člověk-příroda", Vertovova dialektická montáž …víceAbstract:
AbstractThe thesis focuses on comparsion of theoretical aproaches of Sergei Eisenstein, Dziga Vertov and Andrei Tarkovsky, as a three completely different positions on a scale between organic and mechanic film. Each of these positions has its own specific temporality, according to editing method used by the artist: Eisenstein's dialectic montage in the mode "human-nature", Vertov's dialectic montage …víceKlíčová slova
ruská kinematografieKlíčová slova
filmová montážKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
práce režiséraObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2015
- Vedoucí: Jiří DUFEK
- Oponent: Jan BERNARD
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 9. 6. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Práce na příbuzné téma
-
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Útěky do dokumentu - útěky do fikce. Filmoví režiséři "obojživelníci" a otázky reprezentace reality
Jakub FILIPOV -
Atentát na Reinharda Heydricha aneb Historická událost jako filmová situace
Adam Kratochvíl -
Filmová a seriálová zpracování románu Mistr a Markétka Michaila Bulgakova
Marie Stará -
David Fincher: Filmová Inovácia cez Rozmanité Žánre a Médiá
Michal Kováč -
Filmová psychedelika: Pátrání po mimořádných stavech vědomí ve filmech Sandoz
Lea Petříková -
Montáž jako prostředek ozvláštnění ve filmu
Hynek Tuleja -
Emocionální montáž a její principy
Alan Sýs