Vliv muzikoterapie a canisterapie na rozvoj žáků s těžkým postižením – Bc. Jana Hanáčková
Bc. Jana Hanáčková
Bachelor's thesis
Vliv muzikoterapie a canisterapie na rozvoj žáků s těžkým postižením
The influence of music therapy and canistherapy on the development of pupils with severe disabilities
Abstract:
Závěrečná práce se zabývá vlivem muzikoterapie a canisterapie na tři žáky s těžkým postižením ve školním prostředí. Dále se snaží popsat osobnostní rozvoj žáka v oblasti jemné a hrubé motoriky, komunikace a chování.Teoretická část práce se zabývá problematikou žáků s těžkým postižením obecně. Popisuje těžké postižení, a možnosti vzdělávání žáků s těžkým postižením. Přibližuje možnost používání terapeutických …moreAbstract:
My final thesis is focused on the effects of music therapy and animal-assisted therapy (therapy dogs in particular) on three differently able pupils in the school environment. Furthermore this thesis aeiwis to describe personal progression and development of pupils motor skills, communication and bahavior. The theoretical part of my work is focused on issues of differently able pupils in general. It …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xvdm9/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková