The views of teachers of English on homework assignments – Bc. Marie Bílkova
Bc. Marie Bílkova
Diplomová práce
The views of teachers of English on homework assignments
The views of teachers of English on homework assignments
Anotace:
Tato práce se zaměřuje na problematiku domácích úkolů z pohledu učitelů anglického jazyka. Jejím cílem je zmapovat názory učitelů anglického jazyka na problematiku domácích úkolů. Teoretická část nejprve definuje domácí úkoly a jejich formální funkce; dále specifikuje zadávání domácích úkolů v anglickém jazyce. V dalších kapitolách se věnuje roli a kompetencím učitele a pomoci rodičů při zadávání domácích …víceAbstract:
This thesis focuses on the issue of homework from the perspective of teachers of the English language. It aims to map the opinions of English language teachers on the issue of homework assignments. The theoretical part firstly defines homework and its forms functions; it also specifies homework assignments in the English language. In the following chapters, the role and competences of the teacher and …víceKeywords
homework homework in English classes English as a foreign language advantages and disadvantages of homework parental role in homework Klíčová slova domácí úkol domácí úkol v hodinách anglického jazyka Anglický jazyk jako cizí jazyk výhody a nevýhody domácích úkolů role rodičů v domácí přípravě
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cc4pl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 6. 2022
- Vedoucí: M.A. Ailsa Marion Randall
- Oponent: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Homework in English Language Teaching at Secondary School
Martin Štěrba -
Enhancing Learner Autonomy of Czech Learners in English Learning via Homework
Gloria Gupta -
Teaching Multilingual Classes at International Schools with Regard to Students with English as an Additional Language
Pavlína Chejnovská -
Fantasy Films as a Potential Teaching Tool in Secondary School English Classes.
Šárka Šmídová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová