Etické problémy vlivu komunikace v souvislosti body image – Jan Eisenmann
Jan Eisenmann
Master's thesis
Etické problémy vlivu komunikace v souvislosti body image
Ethical problems of the marketing communication in terms of body image
Abstract:
Práce se zaměřuje na problematiku nedosažitelného ideálu krásy v reklamách a jeho možných negativních dopadů s ohledem na etický rozměr. Práce je zaměřena na mladé lidi, jakožto nejvíce ohroženou skupinu populace. V teoretické části shrnuji výzkumy na toto téma a popisuji některé odlišné přístupy k lidské kráse v reklamě. Doprovodný výzkum se zaměřuje na mladou skupinu respondentů a pomocí dotazníkového …moreAbstract:
The thesis is focused on an issue of attainable beauty ideal and its possible negative consequences mainly on adolescent audience. It also deals with the possible ethical questions that are related to the beauty ideal with the young audience. This narrow part of the poulation was selected because of the the fact, that they are the at the biggest risk. The theoretical part describes the related experiments …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 9. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/29932
Thesis defence
- Date of defence: 8. 2. 2012
- Supervisor: Ondřej Pešek
- Reader: Štefan Toth
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/29932
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Ideal Female Beauty in Noun Phrases in Cosmetic Advertising for Afro-American Women
Markéta Rozmarová -
The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis
Karolína Otipková -
Towards a New Feminine Ideal: Sinful Beauties Mae West and Bessie Smith
Zuzana Lomjanská -
Towards a New Feminine Ideal: Sinful Beauties Mae West and Bessie Smith
Zuzana Lomjanská -
Ideál ženské krásy a jeho souvislosti s vnímáním body image v prostředí sociální sítě Instagram
Martina Homoláková -
Body image a jeho působení v reklamě
Natálie Dyxová -
Vliv seznamovacích aplikací na body image gay a bisexuálních mužů
Tereza Olšáková -
Body image - představy a reality u studentů PF
Lucie MORAVCOVÁ