Vliv influencerů na posilování brandu společnosti – Bc. Aneta Šacherová, DiS.
Bc. Aneta Šacherová, DiS.
Master's thesis
Vliv influencerů na posilování brandu společnosti
The influence of influencers on strengthening the company's brand
Abstract:
Diplomová práce si klade za cíl zjistit fungování influencer marketingu a vyhodnotit přínos. Za pomocí dotazníků, polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů, analýz a výzkumu, byl navržen model, který procentuálně vystihuje míru vlivu ze směru Influencera na konkrétní firmu a samotné porovnání s editoriálním marketingem. Teoretická část představuje čtenářům typy Influencerů, jejich rozčlenění a popis …moreAbstract:
The thesis aims to determine the functioning of influencer marketing and evaluate the benefits. Using questionnaires, semi-structured qualitative interviews, analyzes and research, a model was designed that captures the percentage of influence from the direction of Influencer on a particular company and the comparison with editorial marketing. The theoretical part introduces readers to the types of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Martin Přibyl, MBA Ph.D.
- Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.NEWTON College a.s.
NEWTON College a.s.Master programme / field:
Management / Marketing
Theses on a related topic
-
Influencer marketing - vývoj influencer marketingu v ČR
Adéla Paulová -
Influencer marketing
Tereza Hyšková -
Influencer marketing in circular economy
Esra Kale -
Influencer marketing a jeho vliv na spotřebitele generace Z
Kristýna Jarešová -
Influencer marketing a jeho potenciál při propagaci kulturních akcí
Markéta Žákovská -
Influencer marketing
Kristýna Dvořáčková -
Influencer marketing a udržitelnost
Ivana Mikulková -
InFluencer marketing a jeho vliv na spotřebitele
Veronika Šťastná