Dualita světů ve filmu Krajina přílivu – Mgr. Dominika Řebíková
Mgr. Dominika Řebíková
Bakalářská práce
Dualita světů ve filmu Krajina přílivu
The Duality of Worlds in Tideland
Anotace:
Tato bakalářská diplomová práce se zabývá neoformalistickou analýzou filmu Terryho Gilliama Krajina přílivu z roku 2005. Celá analýza je podřízena dominantě jakožto jednotící kostře celého filmu. Dle mého názoru tvoří tuto dominantu přítomnost dvou rozdílných světů, indikovaných syžetem a stylem na různých úrovních filmu.Abstract:
The aim of my thesis was to prove my hypothesis about the dominant present in the movie Tideland, made by Terry Gilliam in 2005. I established the two worlds in it, which are being indicated by various signs throughout the style and plot. These worlds are called the world of safety and the world of danger and they essentially lead the spectators attention by giving them special hints.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 5. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/a8nzb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 5. 2010
- Vedoucí: Mgr. Viktor Palák
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Humanitní studia / Teorie a dějiny filmu a audiovizuální kultury
Práce na příbuzné téma
-
A Ballad of Proximity: A Neoformalist Analysis of Chungking Express
Ivona Popcevska -
Neoformalistická analýza filmu Kdo s koho
Vladan Literák -
"Ja je niekto iný." Neoformalistická analýza filmu I'm not there
Lívia Laczová -
Neoformalistická analýza filmu Pan Nikdo: Mnohaúrovňový narativní systém
Martin Ingr -
Sebe-uvědomělost jako superschopnost? Neoformalistická analýza filmu Deadpool
Aneta Klimešová -
Neoformalistická analýza filmu Vrah zůstal po škole
Alexandra Plakhova -
Neoformalistická analýza filmu Dokonalý svět
Vlastimil Musel -
Historický komentář skrz krimiseriál: Neoformalistická analýza seriálu Rédl
Chris Palkosků