Dualita světů ve filmu Krajina přílivu – Mgr. Dominika Řebíková
Mgr. Dominika Řebíková
Bachelor's thesis
Dualita světů ve filmu Krajina přílivu
The Duality of Worlds in Tideland
Abstract:
Tato bakalářská diplomová práce se zabývá neoformalistickou analýzou filmu Terryho Gilliama Krajina přílivu z roku 2005. Celá analýza je podřízena dominantě jakožto jednotící kostře celého filmu. Dle mého názoru tvoří tuto dominantu přítomnost dvou rozdílných světů, indikovaných syžetem a stylem na různých úrovních filmu.Abstract:
The aim of my thesis was to prove my hypothesis about the dominant present in the movie Tideland, made by Terry Gilliam in 2005. I established the two worlds in it, which are being indicated by various signs throughout the style and plot. These worlds are called the world of safety and the world of danger and they essentially lead the spectators attention by giving them special hints.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/a8nzb/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2010
- Supervisor: Mgr. Viktor Palák
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Humanities / Film and Audio-Visual Culture Studies
Theses on a related topic
-
A Ballad of Proximity: A Neoformalist Analysis of Chungking Express
Ivona Popcevska -
Neoformalistická analýza filmu Kdo s koho
Vladan Literák -
"Ja je niekto iný." Neoformalistická analýza filmu I'm not there
Lívia Laczová -
Neoformalistická analýza filmu Pan Nikdo: Mnohaúrovňový narativní systém
Martin Ingr -
Sebe-uvědomělost jako superschopnost? Neoformalistická analýza filmu Deadpool
Aneta Klimešová -
Neoformalistická analýza filmu Vrah zůstal po škole
Alexandra Plakhova -
Neoformalistická analýza dokumentu V Síti (2020)
Rostislav Svída -
Historický komentář skrz krimiseriál: Neoformalistická analýza seriálu Rédl
Chris Palkosků