Vliv preference intuice a racionality na školní prospěch – Mgr. Ondřej Pečený
Mgr. Ondřej Pečený
Diplomová práce
Vliv preference intuice a racionality na školní prospěch
Preference for intuition or rationality and its influence on school results
Anotace:
Cílem studie bylo ověřit, zda preference kognitivního stylu – racionality a intuice má vliv na školní známky u vzorku 150 žáků ve věku 14-15 let. Dalšími oblastmi zájmu byly vliv preference kognitivního stylu na míru naděje a vliv na preferenci motivace k učení. V rámci studie se zkoumal i vztah mezi mírou naděje a školními známkami. V rámci studie byly využity dotazníkové metody Rational-Experiential …víceAbstract:
The aim of this study was to verify, if preference for rational or intuitive cognitive style has influence on school grades in sample of 150 respondents in age 14-15. Preference for intuition or rationality was examined in connection to hope and in connection to preference for motivation to learn. A relationship between hope and school grades was also examined. In study three self-report inventories …víceKlíčová slova
kognitivní styl racionalita intuice školní známky naděje preference motivace k učení Rational-Experiential Inventory for Adolescents REI-A Children's Hope Scale CHS Preferenční motivační dotazník rationality intuition cognitive style school grades hope preference for motivation to learn Preference for motivation inventory
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/b7yav/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2013
- Vedoucí: doc. PhDr. Alena Slezáčková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
Motivace k pohybové aktivitě a sportovní preference u pedagogů mateřských škol
Petra KOBYLKOVÁ -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Vliv diurnální preference na školní úspěšnost, motivaci a výkon v pozornostním testu u adolescentů
Veronika Malá -
Pohybová aktivita a sportovní preference žáků na základní škole v Lanškrouně
Daniel SKALICKÝ -
Vztah mezi hodnotovými preferencemi a dimenzemi motivace k výkonu
Denisa Patricie Bošanská -
Trends in Research of Cross-Cultural Differences in Holistic Versus Analytic Cognitive Style: A Systematic Review
Thuy Trang Hanová -
Kognitivní styl a jeho vliv na čtení mapy
Pavlína Knedlová -
The effect of selective attention and cognitive style on visual search on maps
Filip Jajcaj