Mgr. Veronika Macková

Bachelor's thesis

Pojetí výuky čtení u učitelů 1. tříd ZŠ

Teachers' Conceptions of Teaching Reading in First Grade
Abstract:
Předložená bakalářská diplomová práce se věnuje pojetí výuky čtení u učitelů v 1. třídách běžných základních škol. V teoretické části jsou definovány klíčové koncepty, jako je pojetí výuky, čtení, analyticko-syntetická metoda, role rodičů a další důležité oblasti, například počáteční čtenářská gramotnost dětí na 1. stupni ZŠ. Empirická část navazuje na teoretické koncepty a popisuje dílčí shody a rozdíly …more
Abstract:
Presented bachelor´s thesis is devoted to the conception of teaching reading on the first grade at the typical primary school. In the theoretical part there are defined key concepts as a conception of teaching, reading, an analytical-synthetic method, the parents´ roles and other necessary parts especially the initial reading literacy of children in grade 1. The empirical part follows the theoretical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 2. 2019
  • Supervisor: Mgr. Jana Sedláčková, DiS.
  • Reader: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta