České gymnázium v Uherském Hradišti a jeho učitelé v letech 1884-1914 – Bc. Helena Minaříková
Bc. Helena Minaříková
Bachelor's thesis
České gymnázium v Uherském Hradišti a jeho učitelé v letech 1884-1914
Czech grammar school in Uherské Hradiště and its teachers in the years 1884-1914
Abstract:
Tato práce je zaměřena na vznik českého gymnázia v Uherském Hradišti a na osoby vyučujících, konkrétně na skutečné učitele a profesory, kteří na tomto gymnáziu působili. Sledované období je vymezeno lety 1884–1914. V práci je nejdříve uveden přehled vývoje školství po roce 1848 obecně pro Rakousko–Uhersko, následuje přehled vývoje středního školství v Uherském Hradišti. Poté se práce zaměřuje na vznik …moreAbstract:
This thesis focuses on the founding of the Czech grammar school in Uherské Hradiště and the people who taught there, namely the real teachers and professors who worked at the school. The period under study is defined as 1884-1914. The thesis first gives an overview of the development of education after 1848 in general for Austria-Hungary, followed by an overview of the development of secondary education …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/kp9ss/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2023
- Supervisor: prof. Mgr. Lukáš Fasora, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Jiří Malíř, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
History / History
Theses on a related topic
-
Vývoj středního školství v Uherském Hradišti do roku 1970 se zřetelem na Gymnázium Uherské Hradiště
Anna VLČKOVÁ -
Role uvádějícího učitele v profesním rozvoji začínajícího učitele ve vybrané mateřské škole
Kateřina Dobčáková -
NEDESTRUKTIVNÍ ZKOUŠENÍ MATERIÁLU:
Tomáš Kadeřábek -
Dotazník hodnocení učitele žákem jako nástroj k sebereflexi učitele
Tomáš HLADÍK -
První rok učitele v MŠ - analýza profesních kompetencí po vstupu do profese učitele MŠ, sonda do praxe na vybraných MŠ v Plzni, Chebu a Rakovníku
Anna-Kateřina KLAISNEROVÁ -
Autorita učitele z pohledu studenta a učitele
David Bellizzi -
Profese učitele 1. stupně ZŠ z pohledu učitelů a veřejnosti
Kateřina Kynická -
Srovnání profesního jednání učitele dospělých a učitele střední školy
Simona Roučková