Drama course in ELT at a lower-secondary level – Bc. Barbora Strnadová
Bc. Barbora Strnadová
Diplomová práce
Drama course in ELT at a lower-secondary level
Drama course in ELT at a lower-secondary level
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá využitím dramatu ve výuce anglického jazyka prostřednictvím dramatického kurzu. Teoretická část poskytuje rámec projektu a vysvětluje, jak se drama snoubí s moderními přístupy k výuce jazyků. Zmíněny jsou také přínosy a potenciální problémy, které jsou s jeho použitím spojeny. Empirická část pak popisuje dvanáctitýdenní projekt, který byl realizován s žáky sedmé třídy …víceAbstract:
This thesis explores the integration of drama into English language teaching through a drama course. The theoretical section establishes a framework for the project by explaining how drama aligns with modern language teaching approaches. It comments on benefits and challenges that are linked to its use. The empirical section describes a twelve-week project that was conducted with a 7-grade class with …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fa7ou/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 2. 2025
- Vedoucí: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Petra Pašalov
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
A Comparative Analysis of English Language Teaching in Czech and Norwegian Schools
Barbora Mikešová -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
Zum Problem der Identität in Max Frischs Drama Andorra
Jaroslava Sedláčková