Bc. Tereza Bartová
Master's thesis
Výzkum politických stran
Research on political parties
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou vybrané politické strany Piráti, jejím působením na české politické scéně a postoji voličů. Cílem práce bude zjištění, jaké negativní aspekty strana pro voliče představuje a jak ji vnímají. První část práce bude zaměřena na volební systém v České republice, politické prostředí včetně marketingu, tvorby kampaní a ovlivnění voličů. V druhá část práce se bude věnovat …moreAbstract:
The thesis deal with the analysis of selected political party Pirates, their influence on the Czech political scene and the attitude of voters. The aim of this work is to determine negative aspects the party presents to voters and how they perceive it. The first part of the work will focus on the electoral system in the Czech Republic, the political environment including marketing, creating campaigns …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/mskkn/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2020
- Supervisor: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Zdeněk Linhart, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Česká pirátská strana a Pirátská strana Německa a volby do Evropského parlamentu v roce 2019
Viktorie TICHÁNKOVÁ -
Na cestě k úspěchu? Česká pirátská strana a její politicko-organizační proměny
Adam Folvarčný -
Česká pirátská strana a STAN pohledem populismu
Petra Piknerová -
Česká pirátská strana: geneze a vztah k Pirátské internacionále
Jakub Šrubař -
Česká pirátská strana v lokální politice
Martin PEKAŘ -
Česká pirátská strana v evropském kontextu
Martin PEKAŘ -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Politický marketing
Lukáš Jíra