Jaký je vztah posluchačů k hudbě? Aktuální podoby marketingu hudby v digitální době. – Bc. Eliška Drkalová
Bc. Eliška Drkalová
Master's thesis
Jaký je vztah posluchačů k hudbě? Aktuální podoby marketingu hudby v digitální době.
What is the relationship of listeners to music? Current forms of music marketing in the digital era.
Abstract:
V minulých letech v hudebním průmyslu nastala změna ekonomického modelu díky novým technologiím. Na základě těchto změn se práce zabývá problematikou hudby v on-line prostředí a tím, zda internet pro ni představuje spíše příležitosti, nebo naopak spíše hrozby. V rámci výzkumu bude zodpovězena otázka: Jaký je vztah posluchačů k hudbě? Práce se zaměří na tento vztah z pohledu marketingové komunikace …moreAbstract:
The music industry has undergone an economic model change in recent years due to new technology. Motivated by these changes, this thesis investigates the subject of music in an online space and whether the internet presents more of an opportunity for music, or a threat. The research will answer this question: “What is the relationship between music and its listeners?” The thesis will focus on this …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vktyv/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2020
- Supervisor: Ing. Filip Hrůza, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
DRKALOVÁ, Eliška. \textit{Jaký je vztah posluchačů k hudbě? Aktuální podoby marketingu hudby v digitální době.}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/nyzb31/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Impact of the digital content marketing in music industry on customer satisfaction
Platon Gushchin -
Intergenerational Analysis of Consumer Behaviour on the Digital Music Market
David Božoň -
Brněnský hudební svět: obsah MP3 přehrávačů posluchačů v moravské metropoli
Eva Chalupníková -
Marketing hudebních festivalů klasické hudby
Magdaléna Jenšíková -
Marketing festivalů klasické hudby a vliv cestovního ruchu v místě konání
Anna Poborská -
Marketing of the music industry {--} Local radio station marketing
Martin PIVOŇKA -
Impact of the digital content marketing in music industry on customer satisfaction
Platon Gushchin -
Designing an Online and Offline Marketing Strategies for Stolen Money Music Group
Andrej Mičaň