Bc. Eliška Drkalová

Master's thesis

Jaký je vztah posluchačů k hudbě? Aktuální podoby marketingu hudby v digitální době.

What is the relationship of listeners to music? Current forms of music marketing in the digital era.
Abstract:
V minulých letech v hudebním průmyslu nastala změna ekonomického modelu díky novým technologiím. Na základě těchto změn se práce zabývá problematikou hudby v on-line prostředí a tím, zda internet pro ni představuje spíše příležitosti, nebo naopak spíše hrozby. V rámci výzkumu bude zodpovězena otázka: Jaký je vztah posluchačů k hudbě? Práce se zaměří na tento vztah z pohledu marketingové komunikace …more
Abstract:
The music industry has undergone an economic model change in recent years due to new technology. Motivated by these changes, this thesis investigates the subject of music in an online space and whether the internet presents more of an opportunity for music, or a threat. The research will answer this question: “What is the relationship between music and its listeners?” The thesis will focus on this …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2020
  • Supervisor: Ing. Filip Hrůza, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Mikuláš Bek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta