Teaching English to Learners with Communication Disorders – Bc. Darja Chocholáčová, DiS.
Bc. Darja Chocholáčová, DiS.
Master's thesis
Teaching English to Learners with Communication Disorders
Teaching English to Learners with Communication Disorders
Abstract:
Diplomová práce „Výuka anglického jazyka u dětí s narušenou komunikační schopností“ pojednává o výuce anglického jazyka u dětí s narušenou komunikační schopnosí během prvních let jejich povinné školní docházky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá narušenou komunikační schopností z obecného pohledu a dále se podrobněji zaměřuje na nejrozšířenější typ …moreAbstract:
Diploma thesis “Teaching English to Children with Communication Disorders“ deals with teaching English to pupils with communication disorders during the first years of their compulsory school attendance. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with communication disorders in general and also with focus on the most common type of communication disorder: …moreKeywords
narušená komunikační schopnost žák s narušenou komunikační schopností dyslálie výuka anglického jazyka RVP ZV individualizace výuky učební styly a strategie motivace případová studie communication disorder pupil with communication disorder dyslalia English language teaching FEP BE individualization of the teaching process learning styles and strategies motivation case study
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e5kpz/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2014
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Naděžda Vojtková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Teaching writing skills: Process writing
František LEJSEK -
Děti s narušenou komunikační schopností ve školní družině. Podpora rozvoje žáků 1. tříd s vývojovou dysfázií
Markéta Košťáková -
Možnosti podpory dětí s narušenou komunikační schopností s odkladem školní docházky z pohledu rodičů a pedagogů
Petra Klašková -
Komunikace rodičů s dětmi s narušenou komunikační schopností - koktavostí
Adéla Rezková -
Proces reedukace žáka s narušenou komunikační schopností v Základní škole a Praktické škole SVÍTÁNÍ, o.p.s.
Nikola Chmelíková -
Postoje a očekávání rodičů žáků s narušenou komunikační schopností a rodičů žáků s tělesným postižením v oblasti kariérového poradenství a profesní orientace
Lucie KUBICZKOVÁ -
Současný systém spolupráce mateřských škol s pedagogicko - psychologickými poradnami při posuzování školní zralosti a připravenosti dětí s narušenou komunikační schopností
Zuzana JUŘICOVÁ -
Nástroje pro práci s dětmi s narušenou komunikační schopností a jejich ověření
Rosalie SLABÁ