Adéla Hleděncová

Bachelor's thesis

Marketingová strategie firmy Oriflame na českém trhu a v zahraničí

The marketing strategy of Oriflame company on the Czech market and abroad
Abstract:
Bakalářská práce popisuje marketingovou strategii společností Oriflame a Mary Kay. Cílem této práce je porovnat firmy Oriflame a Mary Kay pomocí SWOT analýzy a zjistit postavení společnosti Oriflame v celkové konkurenci přímého prodeje kosmetiky pomocí dotazníkového šetření.
Abstract:
This Bachelor's thesis desribes the marketing strategy of Oriflame and Mary Kay companies. The aim of this thesis is to compare Oriflame with Mary Kay using the SWOT analysis and to find out through a questionnaire survey the Oriflame's position in the overall competition of direct selling of cosmetic products.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 9. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2014
  • Supervisor: Miroslava Zamykalová
  • Reader: Ngoc Bich Mai

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/41375

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod