Marketingová strategie firmy Oriflame na českém trhu a v zahraničí – Adéla Hleděncová
Adéla Hleděncová
Bachelor's thesis
Marketingová strategie firmy Oriflame na českém trhu a v zahraničí
The marketing strategy of Oriflame company on the Czech market and abroad
Abstract:
Bakalářská práce popisuje marketingovou strategii společností Oriflame a Mary Kay. Cílem této práce je porovnat firmy Oriflame a Mary Kay pomocí SWOT analýzy a zjistit postavení společnosti Oriflame v celkové konkurenci přímého prodeje kosmetiky pomocí dotazníkového šetření.Abstract:
This Bachelor's thesis desribes the marketing strategy of Oriflame and Mary Kay companies. The aim of this thesis is to compare Oriflame with Mary Kay using the SWOT analysis and to find out through a questionnaire survey the Oriflame's position in the overall competition of direct selling of cosmetic products.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 9. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/41375
Thesis defence
- Date of defence: 28. 5. 2014
- Supervisor: Miroslava Zamykalová
- Reader: Ngoc Bich Mai
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/41375
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Ananyan Ananyan -
The Analysis of Marketing Strategy of Airbnb and Their Current Business Model
Markéta VEVERKOVÁ -
Multilevel marketing ve firmě Oriflame
Martina Táborská -
Budování značky Oriflame na českém trhu
Karolína Piekarzová -
Analýza konkurenčního postavení vybrané firmy
Daniela POCHYLOVÁ