Úskalí inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do ZŠ z pohledu učitelů a rodičů – Bc. Jitka Hloušková, DiS.
Bc. Jitka Hloušková, DiS.
Master's thesis
Úskalí inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do ZŠ z pohledu učitelů a rodičů
Pitfalls of inclusive education of pupils having special educational needs at a common primary school from the perspective of teachers and parents
Abstract:
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním jako jednou z forem vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Inkluzivní vzdělávání je společné vzdělávání všech žáků bez ohledu na to, zda dítě má nebo nemá speciální vzdělávací potřeby. V inkluzivní škole se totiž přihlíží k individuálním potřebám a schopnostem každého žáka. Hlavní myšlenky inkluzivního vzdělávání jsou pro mnohé lidi …moreAbstract:
This thesis deals with inclusive education as one of the forms of educating pupils having special educational needs. Inclusive education is joint education of all pupils regardless of whether or not a child has any special educational needs. An inclusive school accommodates the individual needs and abilities of each pupil. The main ideas of inclusive education are acceptable to, even preferred by, …moreKeywords
inkluzivní vzdělávání vzdělávací systém ČR žák se speciálními vzdělávacími potřebami rámcový vzdělávací program individuální vzdělávací plán inclusive education educational system in Czech republic pupil with special educational needes framework educational program individual educational plan
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yvqw6/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 1. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HLOUŠKOVÁ, Jitka. \textit{Úskalí inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do ZŠ z pohledu učitelů a rodičů}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/o3g30r/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ