Leoš Janáček, Její pastorkyňa v pražské a plzeňské inscenaci s důrazem na roli Kostelničky – Jan Karásek
Jan Karásek
Diplomová práce
Leoš Janáček, Její pastorkyňa v pražské a plzeňské inscenaci s důrazem na roli Kostelničky
Leoš Janáček Jenufa in Prague and Pilsen production with emphasis on the role Kostelnička
Anotace:
Ve své diplomové práci se detailně zabývám operou Její pastorkyňa skladatele Leoše Janáčka na libreto Gabriely Preissové. V kapitole čtvrté a páté jsem se zaměřil na zpracování tohoto díla v plzeňském Divadle J. K. Tyla a v Národním divadle. V dalších kapitolách jsem přepracoval osobní rozhovor s přední českou operní pěvkyní Evou Urbanovou, která v několika inscenacích ztvárnila roli Kostelničky. Snažím …víceAbstract:
In my dissertation, I deal in detail with the opera Jenufa from the composer Leos Janacek and the librettist Gabriela Preissova. In the chapter the fourth and the fifth, I aim my interest to elaboration of this opera in the Theatre J. K. Tyl in Pilsen and in the National Theatre in Prague. In next chapters, I reworked my personal interview with one of the czech leading opera singer Eva Urbanová, which …víceKlíčová slova
operní roleKlíčová slova
hudební osobnostiKlíčová slova
skladateléKlíčová slova
operaKlíčová slova
operní inscenaceKlíčová slova
operní pěvkyněKlíčová slova
operní režieObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 9. 2014
- Vedoucí: Ivan KUSNJER
- Oponent: Vladimír DOLEŽAL
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 22. 7. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaMagisterský studijní program / obor:
Hudební umění / Zpěv
Práce na příbuzné téma
-
Antonín Barták (1886 - 1959) - hudební osobnost plzeňské scény
Barbora HAASOVÁ -
Josef Průdek - profil osobnosti
Tereza BENEDOVÁ -
Inscenace Jiřího Heřmana na scéně Národního divadla Brno – příspěvek k reflexi současné operní režie
Vendula Vlasáková -
Postavy Beaumarchaisovy trilogie a jejich operní pojetí.
Natálie Gregorová -
Směřování výuky operní režie na evropských školách 21. století
Tomáš Pilař -
Leoš Janáček - operní tvorba
Mlada Kyovská Šerých -
Osobnost české operní režie: Inge Švandová - Koutecká
Jana Havlíková -
Operní libreta a problematika jejich překladů
Tomáš Studený