Bc. Zbyněk Vrba

Master's thesis

Diferenciální a integrální počet v učebnicích středních škol

Differential and integral calculus at secondary schools
Abstract:
Práce se věnuje pojetí výuky diferenciálního a integrálního počtu v učebnicích pro české střední školy. V práci jsou popsány změny ve výuce diferenciálního a integrálního počtu a skladbě učiva v posledních 150 letech. Text práce je rozdělen do čtyř kapitol. První tři kapitoly stručně mapují historii českého středního školství a vývoj výuky matematiky. Dělení do jednotlivých období odpovídá významným …more
Abstract:
This work deals with the concept of teaching differential and integral calculus, that can be found in the schoolbooks written for czech high schools. The main changes of this concept and structure of mathematical curriculum in last 150 years are described in this work. The text of the work is divided onto four chapters. The initial three chapters of the work are intended to be a brief introduction …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2010
  • Supervisor: RNDr. Pavel Šišma, Dr.
  • Reader: doc. RNDr. Jaromír Šimša, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakulta