Samoregulace reklamy ve vztahu k dětskému publiku jako součást CSR vybrané firmy – Bc. Pavlína Jirků
Bc. Pavlína Jirků
Bachelor's thesis
Samoregulace reklamy ve vztahu k dětskému publiku jako součást CSR vybrané firmy
Self-regulation of advertising to children audience as a Part of Corporate Social Responsibility of Chosen Company
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá společenskou odpovědností korporací (CSR) a jejím vlivem na regulaci marketingové komunikace, konkrétně reklamy a kampaní cílených na děti mladšího školního věku, tj. 6-12 let. V teoretické části nabízí uvedení do tématu CSR, jeho historie a náplně, a to jak v ČR, tak v globálním měřítku. Tato část se dále zaměřuje na problematiku podnikatelské etiky, dětské reklamy a možnosti …moreAbstract:
This graduation bachelor work describes, how coprorate social responsibility (CSR) of corporations influences on marketing communication regulatios, especially on campaigns targeted on childern 6-12 years old. Theoretical part introduces the theme of CSR, its history and ideas on local and global level. This part continues on business ethics topic, followed by advertising on children and posibillities …moreKeywords
společenská odpovědnost firem korporátní odpovědnost podnikatelská etika nadnárodní korporace stakeholders reklamní etika etický kodex firmy dětská reklama regulace reklamy samoregulace reklamy Nestlé kritika Nestlé corporate social responsibility corporate responsibility business ethics global corporations advertising ethics corporate ethics code children advertising advertising regulation advertising self-regulation Nestlé critics
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ala6r/
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2010
- Supervisor: Mgr. Svatava Navrátilová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JIRKŮ, Pavlína. \textit{Samoregulace reklamy ve vztahu k dětskému publiku jako součást CSR vybrané firmy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2010. Available from: https://theses.cz/id/o55uzb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia