Nikola Ježková

Bachelor's thesis

Značka a pět rozměrů osobnosti: Logo produktu jako důmyslný nástroj sebevyjádření či masivní štít před okolním světem?

Brand and the five dimensions of personality: product logo as a sophisticated tool of self-expression or a massive shield from the outside world?
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá závislost mezi osobnostními dimenzemi a velikostí loga, kterou jednotlivé dimenze preferují na svém oblečení. Cílem práce je zjistit, zda existuje statistická závislost mezi dimenzemi osobnosti a velikostí loga, které reprodukují. Tato kvantitativní studie je rozdělena do dvou částí. V první části jsou zjišťovány dimenze osobnosti pomocí dotazníku NEO5. V druhé části je …more
Abstract:
This bachelor’s thesis investigates the relationship between personality dimensions and the size of the logo that each dimension prefers on their clothing. The aim of the thesis is to determine whether there is a statistical dependence between personality dimensions and the size of the logo they prefer. This quantitative study is divided into two parts. In the first part, personality dimensions are …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92688