Komunikace předškolních dětí z pohledu transakční analýzy – Bc. Veronika Oplocká
Bc. Veronika Oplocká
Master's thesis
Komunikace předškolních dětí z pohledu transakční analýzy
Communication preschool children from the perspective of transactional analysis
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá tématem komunikace předškolních dětí z pohledu transakční analýzy. V teoretické části jsou nastíněny dosavadní poznatky a souvislosti z dané oblasti, na které potom navázuje empirická část. Teoretická část je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. Nejdříve je představeno vývojové období předškolního věku s akcentem na kognitivní, emocionální a sociální složku rozvoje …moreAbstract:
The Diploma thesis deals with communication of preschool children from the perspective of transactional analysis. The theoretical part is divided into four main chapters. In the first is presented the development of preschool age, with an emphasis on cognitive, emotional and social aspects of development. Another chapter is devoted to communication, its purpose, components and dishonest forms of use …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cxk3c/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2011
- Supervisor: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Education / Social Education and Counselling
Theses on a related topic
-
Postoj pedagogů k aktivitám pro rozvoj komunikačních dovedností dětí předškolního a mladšího školního věku uvedených v publikaci Helping Children to Improve their Communication Skills,Therapeutic Activities for Teachers, Parents and Therapists
Barbora Škubalová -
Transakční analýza Komunikační hry na pedagogickém pracovišti
Veronika Oplocká -
Transakční analýza Komunikační hry na pedagogickém pracovišti
Veronika Oplocká