Mgr. Andrea Tošenovjanová
Master's thesis
Sociální klima školní třídy
Classroom Climate
Abstract:
Diplomová práce „Sociální klima školní třídy“ pojednává o klimatu ve školní třídě. V teoretické části je nejdříve přiblížena terminologie a teoretický základ k dané problematice. Poté jsou popsány determinanty, jež na stav třídy v tomto směru působí. V poslední kapitole jsou uvedeny určité složky výchovně vzdělávacího procesu, jež by mohly pozitivně ovlivňovat sociální klima školní třídy. Vysvětleny …moreAbstract:
Diploma thesis ,,Social climate in the classroom” describes the climate in the classroom. There is description of the terminology and the theoretical base to these problems described in the first theoretical part of the thesis. Then there are defined some factors which influence the class. There are some parts of allowance educational process discussed in the last chapter of the first part. These parts …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dnmif/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2009
- Supervisor: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D.
- Reader: PaedDr. Bohumíra Šmahelová, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Unravelling the Influence of the European Semester and Country-Specific Recommendations in Confronting the Impact of Population Ageing
Floor Goris -
Which factors influence revenues of a Prague wine bar?
Nina Winklerová -
Using Tolkien adaptations in the classroom: The Lord of the Rings vs The Rings of Power
Jakub ČERVINKA -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Elena Dačeva -
Towards the Implementation of Content-Based Instruction in the EFL classroom
Tereza Brzá -
Kvantitativní výzkum sociálního klimatu tříd gymnázií
Eliška BOOROVÁ -
Mapování sociálního klimatu na 1. stupni ZŠ
Kateřina Tománková