Možnosti identifikace rozumového nadání předškolních dětí pomocí testu UNIT – Bc. Dana Juhová
Bc. Dana Juhová
Master's thesis
Možnosti identifikace rozumového nadání předškolních dětí pomocí testu UNIT
Ability to Identify Intellectual Giftedness of Preschool Children by the UNIT
Abstract:
Cílem této práce bylo zjistit, zdali by byl Univerzální neverbální test inteligence (Universal Nonverbal Intelligence Test, UNIT; Bracken & McCallum, 1998) vhodný k identifikaci rozumového nadání u dětí ve věku od 5 do 7 let navštěvujících mateřskou školu. Základní baterie UNITU byla administrována 177 dětem (106 chlapcům). Vzorek zahrnoval dvě skupiny dětí, a to děti z běžné populace (n = 94) …moreAbstract:
The aim of this study was to determine whether The Universal Nonverbal Intelligence Test (UNIT; Bracken & McCallum, 1998) would be appropriate for identifying intellectual giftedness of children between 5 to 7 years of age attending nursery school. Standard battery was administered to 177 children (106 boys). The sample included two groups of children, children from the general population (n = …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 12. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/n5co1/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 1. 2015
- Supervisor: doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jan Širůček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology
Theses on a related topic
-
Rey-Osterriethova komplexní figura ve vztahu k rozumovému nadání a úrovni matematických schopností u dětí z třetích až pátých ročníků základních škol
Veronika Krčová -
The Natural Approach to Second Language Acquisition at Preschool Institution
Jana Gajdova -
English language course for preschool children
Petra Humlíčková