Konceptuální metafory v reklamních textech – Lukáš Novák
Lukáš Novák
Bakalářská práce
Konceptuální metafory v reklamních textech
Conceptual metaphors in advertising texts
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá analýzou konceptuálních metafor v reklamních textech. V teoretické části je představena disciplína kognitivní lingvistiky, její základní pojmy a východiska. Následně je vymezen kognitivní pohled na metaforu společně s jednotlivými typy metafor. Poslední oddíl teoretické části se věnuje reklamnímu stylu a jeho charakteristickým rysům. V praktické části je provedena analýza …víceAbstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of conceptual metaphors in advertising texts. In the theoretical part, the discipline of cognitive linguistics, its basic concepts and starting points are introduced. Subsequently, a cognitive view of metaphor is defined together with individual types of metaphors. The last section of the theoretical part is devoted to advertising style and its characteristic …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 4. 2024
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PhDr. Jasňa Pacovská, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Novák, Lukáš. Konceptuální metafory v reklamních textech. Liberec, 2024. bakalářská práce (Bc.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTechnická univerzita v Liberci
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáBakalářský studijní program / obor:
Česká filologie pro praxi / Česká filologie pro praxi
Práce na příbuzné téma
-
Vizualizace metafory pokroku v reklamě meziválečného Československa
Helena Maňasová Hradská -
Metafory v reklamních sloganech
Zdeněk STEINER -
Použití metafor, analogií a přirovnání v reklamním průmyslu (ukázky příkladů a jejich rozbor)
Šárka Býmová -
Jazyková hra v reklamní komunikaci
Věra Legatová -
Konceptuální metafory ve vybraných českých reklamních sloganech
Lenka Vojtíšková -
Využití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu
Klára HAPKOVÁ -
Komunistická rétorika před rokem 1989 a po něm (studie z kognitivní lingvistiky)
Kateřina Nohavová -
Výskyt konceptuální metafory v anglických akademických textech
Ondřej LEDVINA
Název
Vložil
Vloženo
Práva