Bc. Aleš Chatrný

Master's thesis

Analýza spotřebitelského chování

Analysis of consumers behaviour
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl najít ty nejdůležitější faktory, které ovlivňují spotřebitele, konkrétně mileniály, při rozhodování o využívání smartwatch. Pro naplnění cíle práce byl využit model Theory of planned behavior (TPB) rozšířený o prvky Technology acceptance model (TAM). Sběr dat proběhl pouze v online prostředí, kvůli nemožnosti osobního sběru v době provádění výzkumu. Z dat vyplývá …more
Abstract:
This diploma thesis aims to find the most important factors that affect consumers, specifically millennials when deciding on the use of a smartwatch. To fulfill the goal of the work, the model Theory of planned behavior (TPB) extended by elements of the Technology acceptance model (TAM) was used. Data collection took place only in the online environment, due to the impossibility of personal collection …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Pavla Marciánová, Ph.D.
  • Reader: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta