Vliv greenwashingu na brand image a důvěru v zelenou značku – Magdaléna Lisová
Magdaléna Lisová
Master's thesis
Vliv greenwashingu na brand image a důvěru v zelenou značku
The Impact of Greenwashing on Brand Image and Trust in Green Brands
Abstract:
Diplomová práce se soustředí na greenwashing a jeho vliv na brand image a důvěru v zelenou značku, zkoumá nákupní chování spotřebitelů v České republice při naku-pování kosmetických produktů s ekologickými značkami. Využívá kvalitativního výzkumu s polostrukturovanými rozhovory, aby porozuměla spotřebitelskému vní-mání greenwashingu, zvláště v kosmetickém průmyslu. Práce analyzuje postoj spotřebitelů …moreAbstract:
The thesis focuses on greenwashing and its impact on brand image and trust in green brands, exploring consumer buying behavior in the Czech Republic when purchasing cosmetics with eco-labels. It employs qualitative research with semi-structured interviews to understand consumer perception of greenwashing, particularly in the cosmetics industry. The work analyzes consumers' attitudes towards eco-labels …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91881
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2024
- Supervisor: Tomáš Kincl
- Reader: Jan Závodný Pospíšil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91881
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
The effect of cosmetic products packaging on consumer choice
Pavlína Štěchová -
Vytvoření podnikatelského plánu pro velkoobchod s kosmetickými produkty
Jana Prokopová -
The impact of TikTok livestreaming on buying behavior in fashion products of Gen Z in Vietnam
Thi Thuy Dung Nguyen -
Traditional shopping experience vs. online shopping experience of electronic products: Determinants of Consumer Buying Behavior.
Stephanie Armenta Camacho -
Buying Behavior
Hansal Shah -
Social Media Promotions Effect on Consumer Buying Behavior
Harsh Jadawala -
Morální hodnocení spotřebitelů a jejich nákupní chování v rámci Tobacco Heating Products
Jaroslav Svoboda -
Green marketing a greenwashing v oděvním průmyslu
Lucie Pánková