Nezamýšlené důsledky spotřebního jednání lidí – Bc. Jakub Špika
Bc. Jakub Špika
Master's thesis
Nezamýšlené důsledky spotřebního jednání lidí
Unintended consequences of consumer behavior of people
Abstract:
Diplomová práce se zabývá nezamýšlenými důsledky spotřebního jednání lidí. Základním cílem je nalézt a analyzovat spojitost mezi spotřebou zboží určitého segmentu a konkrétní situací v rozvíjející se zemi třetího světa. Dále se práce zabývá rolí marketingové komunikace a jejího vlivu na spotřební jednání. V této práci jde konkrétně o vliv spotřeby elektroniky na vznik a průběh válečného konfliktu v …moreAbstract:
This thesis deals with the unintended consequences of consumer behaviour of people. The main objective is to identify and analyze the link between consumption of certain goods and the specific situation in a developing country. Next issue is the role of marketing communication and its impact on consumer behavior. Particular case reffered in this thesis is about impact of consumption of electronics …moreKeywords
nezamýšlené důsledky spotřební jednání spotřební chování teorie jednání spotřeba elektronika koltan niobium tantalit nelegální těžba nerostné bohatství Demokratická republika Kongo Kongo válečný konflikt corporate social responsibility CSR NGO unintended consequences consumer act consumer behavior theory of action consumption electronics coltan illegal extraction mineral wealth Democratic Republic of Congo Congo war conflict
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ib3fp/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2011
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate Governance and Social Responsibility in Banking and Insurance
Nino Khazalia