Bc. Zuzana Sušňová

Bachelor's thesis

Discourse Analysis of McDonald's Billboards: The Relation between Discourse and Power

Discourse Analysis of McDonald's Billboards: The Relation between Discourse and Power
Abstract:
Anotace Účelem této práce je analýza diskurzu billboardových reklam. Předmětem studia je McDonald´s, se vší pravděpodobností nejvýraznější a nejmocnější nadnárodní společnost rychlého stravování na světě. Jako taková je úzce spjatá s marketingovým trhem a oplývá poměrně bohatou reklamní historií, čímž představuje velmi vhodný zdroj materiálů pro tuto práci. Materiál v této práci představuje soubor …more
Abstract:
Annotation The purpose of this thesis is to analyse discourse of billboard advertisements. The object of the study is McDonald´s, apparently the most prominent and powerful multinational fast food company in the world. As such it is closely connected to marketing business and abounds with relatively rich advertising history, thus it represents a very suitable resource of material for this paper. The …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 6. 2014
  • Supervisor: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta