Discourse Analysis of McDonald's Billboards: The Relation between Discourse and Power – Bc. Zuzana Sušňová
Bc. Zuzana Sušňová
Bachelor's thesis
Discourse Analysis of McDonald's Billboards: The Relation between Discourse and Power
Discourse Analysis of McDonald's Billboards: The Relation between Discourse and Power
Anotácia:
Anotace Účelem této práce je analýza diskurzu billboardových reklam. Předmětem studia je McDonald´s, se vší pravděpodobností nejvýraznější a nejmocnější nadnárodní společnost rychlého stravování na světě. Jako taková je úzce spjatá s marketingovým trhem a oplývá poměrně bohatou reklamní historií, čímž představuje velmi vhodný zdroj materiálů pro tuto práci. Materiál v této práci představuje soubor …viacAbstract:
Annotation The purpose of this thesis is to analyse discourse of billboard advertisements. The object of the study is McDonald´s, apparently the most prominent and powerful multinational fast food company in the world. As such it is closely connected to marketing business and abounds with relatively rich advertising history, thus it represents a very suitable resource of material for this paper. The …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/un0s8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2014
- Vedúci: doc. Mgr. Martin Adam, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Radek Vogel, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Práce na příbuzné téma
-
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
Fast Food Billboard Advertising: Discourse Analysis
Veronika Schmidtová -
Coca-Cola Advertising: Discourse Analysis
Kristýna Kvizdová -
Discourse Analysis of Job Advertising in Czech and English Ad Papers
Renata Náhlíková -
Printed Chocolate Advertising: Discourse Analysis
Anna Mabbettová -
Persuasive Strategies in Destination Advertising: Discourse Analysis
Hana Kratochvílová -
Persuasive Strategies in Destination Advertising: Discourse Analysis
Hana Kratochvílová -
The Construction of Ideal Beauty in Cosmetic Advertising: A Discourse Analysis
Karolína Otipková