Vzdělání jako faktor inovativnosti ekonomiky se zaměřením na vybranou ekonomiku – Lenka Hanáková
Lenka Hanáková
Master's thesis
Vzdělání jako faktor inovativnosti ekonomiky se zaměřením na vybranou ekonomiku
Education as a factor of innovativeness with a focus on a selected economy
Abstract:
Tato diplomová práce komparuje vzdělávací systémy dvou z nejinovativnějších ekonomik. První část přibližuje inovativnost z teoretického hlediska - její význam, faktory, které ji ovlivňují, a způsoby jejího měření. Druhá část diplomové práce analyzuje nejinovativnější země mezinárodního srovnání z hlediska jejich výzkumu, vzdělání a podnikatelského prostředí. Jedná se o komparaci inovativnosti Jižní …moreAbstract:
This thesis compares the education systems of two of the most innovative economies. The first part introduces innovativeness from a theoretical point of view - its significance, factors that influence it and ways of measuring it. The second part of the thesis analyses the most innovative countries of international comparison in terms of their research, education and business environment. It compares …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88749
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2023
- Supervisor: Martina Jiránková
- Reader: Pavel Hnát
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88749
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Škola a dovednosti pro 21. století
Vlasta HOŠKOVÁ -
Specific requirements for the skills of a quality department worker in business practice-need analysis for the 21st century
Ivan Popov -
Innovative critical thinking for (not only) managerial decisionmaking
Kristýna Nedvědová -
Sebeřízené vzdělávání: klíčová kompetence generace Y v 21. století
František Dalecký -
Specific requirements for the skills of a quality department worker in business practice-need analysis for the 21st century
Ivan Popov -
The System of Education in Kenya and Its Comparison to the Education System in England
Laura PŘEČKOVÁ -
Perception of the Swedish education system by African immigrant children and youth
Anthonia Imuetinyanosa Kachie-ogoke -
Mempolis: Game-Based Learning System for Primary School Computer Science Education
Valérie Taftová