Marián Žabčík

Bachelor's thesis

Woke-Washing – Firemní aktivismus jakožto marketingový nástroj

Woke Washing – Brand activism as a marketing strategy
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na zkoumání výskytu společenských tématik v marketingu a jeho vlivu na spotřební chování Generace Z. Konkrétně se zaměřuje na fenomén woke washing a woke advertising a jak tuto formu brand aktivismu vnímají čeští zástupci Generace Z. V rámci práce byl proveden kvalitativní výzkum v podobě hloubkových polostrukturovaných rozhovorů, které byly následně podrobeny tematické analýze …more
Abstract:
The paper examines the impact of woke washing and woke advertising on the consumer behaviour of Czech representatives of Generation Z and their perception of this form of brand activism. Qualitative research was conducted through in-depth semi-structured interviews, which were then subjected to thematic analysis. The results showed that Generation Z has mixed feelings towards woke advertising, but …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2023
  • Supervisor: David Říha
  • Reader: Martina Juříková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89930